jemi073.reismee.nl

Op naar Obama!

Vandaag zijn we extra vroeg opgestaan om wederom weer een lange rit te maken. Dit keer van Niagara Falls US naar Washington DC. In het begin was het best wel wat rot weer, regen en een beetje onweer. Ik (Michael) heb er weinig van meegekregen, wantik had mijn ogen weer snel dicht.Ik voeldeme nog beroerd van de nacht,want ik had dit keer ook overgegeven. Niet zo lang gelukkig als Jef.... (dit om het verhaal een sappigheid mee te geven ;-))

We zijn om 8 uur vertrokken en zijn gereden via Buffalo, Elmira, Harrisburg (daar kregen we file) en zijn vandaar uit binnendoor gegaan. Gelunchd in Williamsport, in een gezellig familierestaurant, waar we de eerste buitenlanders van het jaar waren (zo leek het tenminste ) Onderweg nog even de benen strekken bij de Maria grot, was ook erg mooi. Rond19.00 arriveerden we bij het Swann House, erg mooi! (dit na een geruime tijd gezocht te hebben, waar blijkt dat de relatie goed bestand is tegen stressmomenten van kaart lezen (herkenbaar voor velen??)

Uiteindelijk op de kamer, even gerelaxed in de whirlpool en dan te voet de stad in.Daar blijkt dat het inderdaad een ingewikkelde stad is! Meer gezocht en rondgelopen, uiteindelijk alle restaurants dicht (ook wel es gezond) en nog even bij het witte huis langs. ik (Jef) heb de hand van Michelle Obama gezien en aangezien de voeten moe en de magen leeg waren hebben we een taxi richting huis genomen.

Heerlijk geslapen in het giga-bed, en zo (het is nu donderdagochtend) richting het capitool. Eerst nog ff het ontbijtbuffet plunderen :P

Groetjes

Michael (eerste deel van t verhaal) en Jef

De Niagara Watervallen

Vandaag, een keer niet te vroeg opgestaan, een snel ontbijtje (de koffiemevrouw was blij dat er nog iemand kwam deze ochtend :D). Daarna richting de watervallen, eerst ff een kaartje kopen, daarna eerst naar het observatorium (een overhangende, halve, brug, over het water) waar Michael zn fotomaak-hartje kon ophalen. Daarna de lift naar beneden, en op de boot. De Maid of the mist-boten varen al jaren tot in de 'horseshoe'falls. Gelukkig haddenwe regenjasjes gekregen ;-)

Rond het middaguur, was ons programma hier al afgewerkt, en aangezien er voor de rest in de stad echt niets, maar dan ook niets te beleven. Gelukkig hebben we onze auto nog. Richting Buffalo gereden, een grote stad, maar niet echt (of echt niet) touristisch. Onze neus verder achterna, richting we weten we niet waar, kwamen terecht bij een gezellig restaurantje aan de rand van Lake Erie. Lekker gegeten en gezien de temperatuur (richtingen 30gr) en het mooie uitzicht (over t water) maar zonder strand, even aan de serveerster gevraagd waar er ergens een leuk strand was. Een half uurtje verder, langs allerlei geweldige huizen gereden, kwamen we aan t strandje, Micky Rats. 2 uurtjes heerlijk in de zon gelegen, ( t is tenslotte vakantie, je moet niet altijd iets te doen hebben) en daarna weer richting Niagara.

Nog een hapje gegeten en na een lekkere douche, vroeg onder de dekens, morgen weer vroeg op pad richting Washington:

Doordenker van Michael: waarom heeft de shopeigenaar een pet op, als er no pets allowed op de deur staat?

tot laterssss

on the road!

Vanmorgen vroeg de koffers gepakt, ging vlot en makkelijk (met dank aan de dames die al wat vuile was hadden meegenomen).Een snel ontbijtje en de auto ophalen.

De dame aan de balie had duidelijk behoefte aan een pauze, en een half uur later was de GPS ingesteld, en hadden we voor een kleine extra bijdrage een upgrade naar een wat grotere auto. In de parkeergarage werd de meest opzichtige, grote, witte auto naar voren gereden en werd dit ons vervoermiddel voor de komende week. (aangezien ik toch al een zwak heb voor foute witte auto's voelde ik me helemaal in mn nopjes

Wink

De rit door hartje New York ging prima! Zeker toen de GPS geen geheimen meer voor Michael had, waren we al snel op weg richting Niagara.

Het was een erg mooie rit, met veel heuvels, bossen, meren, rivieren, velden, boerderijen,... Alles was even groot en Amerikaans. Zoals je bij ons wel es een aangereden konijn of eekhoorn ziet, hebben we vandaag 15!! gehemelde herten (echt grote), 3 vossen, 3 wasberen, en 1 zwarte beer gezien (voor de duidelijkheid, ze zaten allemaal in die dierenhemel). We hebben nog 1 levende wasbeer gezien en 1 mini eekhoorn (living on the edge, de weg overstekend).

Na 8 uur onderweg kwamen in ons hotel aan. Het Giacomo is gevestigd in een oud pand, en is een erg mooi boutiquehotel (als het ding maar een naam heeft). Daarna meteen richting die watervallen die hier op 10 min wandelen vandaan zijn. Erg mooi, erg indrukwekkend! Nog snel een hapje gegeten in het Hard Rock café, en we gaan zo onder de wol!

slaap lekker!

Bye bye

Na 2 dagen van intensief shoppen ( macy's, desiGual, ... ) kilometers lopen, tussendoor geregeld een kop koffie of een borreltje is hebben we onze dames deze middag weer naar de luchthaven gebracht. Om hun reisleiders te bedanken, werden we getrakteerd op een zondag ochtend brunch in het Marriot Hotel op Times Square. In hun restaurant 'The View' op de 47e verdieping heb je een super uitzicht! Helemaal bijzonder is dat het een rondraaiend restaurant is! (goede tip van Jules en Eric, via Miet, alhoewel, goed?!? na een half uurtje werd Miet zo ziek, dat ze buiten een kopje thee weinig van het geweldige buffet heeft meegekregen!

Wij hadden natuurlijk nergens last van ;-)

We hebben de dames nog geholpen tot aan de douane, en daarna zat onze taak erop. We hebbeb van ons gezelschap genoten! Ze hebben zich allemaal prima gedragen (hoewel sommige algemene kennis ontbreekt; kan iemand Titi uitleggen hoe de tijdzones werken, en waar de Fillipijnen liggen?)

Eenmaal terug in de stad, hebben we nog rondgelopen, om tegen 19u richting theater te gaan. We hadden onszelf getrakteerd op de musical: Priscilla, Queen of the Dessert. 1 woord: geweldig!!! (film is ook al een aanrader)

Nu nog ff een verhaaltje schrijven en morgen op pad! jullie horen van ons!

Een ochtend met de fiets door Central Park,...en shoppen natuurlijk

Zo, we hebben de dames meegenomen voor een tochtje fietsen door Central Park, nog even gebruik maken van de laatste minuten van onze hop on-hop off tour (hoewel na 3 dagen nog steeds niet alle leden van de groep, het verschil snappen tussen de rode en de blauwe bus,die dan ook nog es een rode en een blauwe tour heeft

Wink

Wanneer we de bus afstapten werden we meteen aangesproken door de fiets-verhuur-jongens en werden we meegenomen naar een parkeergarage. Daar hebben we allemaal een mooie fiets gekregen, heeft Titi een hippe fietshelm opgezet en we van start gegaan.

Niet helemaal duidelijk welke paden we mochten gebruiken, welke richting we uit mochten, en waar we naar toe gingen, maar de 2 uurtjes op de fietsen hebben voor het nodige plezier gezorgd. Vooral dank aanTiti, met fietshelm en steeds weer zakkend zadel, de fotos spreken voor zich, kijk en geniet! (hebben wij net in de bar ook nog gedaan, zeker met een paar borrels op, hebben we tranen gelachen!

De rest van de dag was een mengeling van shoppen en cultuur, met een bezoekje aan Grand Central Station en St Patricks cathedral, afgewisseld met de nodige shops en natuurlijk een paar uurtjes shoppen bij Macy's (meteen morgen terug om een t shirt terug te brengen,, waarvan de kleuren uitgelopen na effe door een sopje gehaald te hebben)

Morgen nog een dagje shoppen met de dames op het programma, en dan stilaan richting uitzwaaienvan ons dames!

Uptown Tour, rondvaart, MamaMia en..........

We hebben de nacht weer goed doorgebracht. Alhoewel, Jef had het er iets moeilijker mee blijkbaar. Midden in de nacht heeft ie ongeveer 3 kwartier staan overgeven......germ. Ik weet niet of het nieuwe methode was van afvallen, maar dat hoop ik niet voor hem.

Tja de weergoden zijn ons wel erg goed gezind hoor, al een paar weken kijken we elke dag op het weerbericht en het zag er toch echt beroerd uit, maar het kan niet op hier. We hebben temeraturen van tot 25-26 graden, heeeeeeeeeerlijk. Het lijkt wel vakantie hahahahah. Is het in NL/BE/DLD ook nog mooi en droog? Gisteren op donderdag 26 mei zijn we de ochtend goed begonnen met de Uptown tour, dus eigenlijk om Central Park heen. Hoogtepunten waren o.a. Dakota Building (bekend van Rosemary's Baby en van John Lennon & Yoko Ono en St. John Divine Cathedral/Curch. Hierna hebben we eigenlijk niet veel meer gezien want we konden beneden in de bus gaan zitten omdat er boven geen plaats meer was, jammer. Voor Jef en mij viel het wel mee, omdat we het toch al een keer eerder gezien hadden. Maar goed voor de dames waren er nog een paar belangrijke puntjes, Apollo Theater en het Guggenheim Museum en natuurlijk Central Park. Het laatste gedeelte van de tour hebben we gelukkig toch boven kunnen zitten, op een paar takken na, is dat dan toch wel een stuk prettiger :-) Na de tour zaten we in dubio, wat zullen we nu gaan doen? We hadden een redelijk druk schema omdat we s'avonds nog naar de musical moesten gaan (he he wat vervelend). Uiteindelijk zijn we via de Trump Tower naar de Hudson Pier gegaan en hebben we een rondvaart van 90 minuten gedaan. Prachtige uitzichten op Financial District, de Brooklyn Bridge, Statue of Liberty en ........onze cruise boot:-) Op het laatst zag ik hem liggen en heb snel al een foto gemaakt en ingezoomd en zag dat het inderdaad de Carribean Princess was.....tot over een week!!!

Na deze rondvaart snel naar huis gewandeld, even relaxen en Jef ff in bad en deed tijdens het vollopen van het bad even de adminstratie. Ahum, de boekhouding was zo complex dat het bad overliep en dat er al een laagje water stond op de badkamervloer. Gelukkig hebben de onderburen niet geklaagd. Daarna dweilen, badderen en op naar het theater. Als je dan met de taxi wil gaan, moet je uiteraard ook weer les krijgen van een NY-inwoner, waar moet je staan op de weg en hoe moet je t aangeven. En natuurlijk op tijd vertrekken, anderskun je beterlopend naar Broadway gaan. Wezijn eerst nog heerlijk gaan eten bij een een of andere Pizzeria, maar lekkerrrr en goedkoop(oops da's Hollands :-)). Maar goed, ik mag dat zeggen.Daarna uiteindelijk de Musical Mama Mia in The Winter Garden Theater en dat was geweldig. Na sommige dubbelzinnige stukjes zat Jef zo nu en dan de dames in de gaten te houden, maar die konden er allemaal gelukkig mee lachen.De show was geweldig, leuk en voor ieder wat wils. Na de musical nog even naar Times Square geweest en natuurlijk hebben we dames ook even op Wall of Fame gezet...... Hierna zijn we nog even wat gaan drinken in een cocktailbar, waarvan we dachten dat het stripbar was maar daar hebben we gelukkig niets van meegekregen.....;)

Statue of Liberty and Ellis Island

Het beloofde, ondanks alle rare weersvoorspellingen toch weer een stralende dag te worden, dus vandaag zijn we op bezoek geweest bij het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. Dit keer was het behoorlijk lang wachten, maar dat werd beloond door een kleine vloot van de USS Marine die werden verwelkomd door spuitende sleepboten, erg leuk. Daarnaast was het prachtig weer dusdit keer heb ik mooie foto's kunnen maken en volop kunnen experimenteren mat mijn polarisatiefilter(die ik met mijn verjaardag heb gekregen). Hij werkte overigens heel goed ;)

Hierna zijn we via Ground Zero lekker gaan shoppen op Broadway enzijn we heerlijk gaan eten bij Blue Ribbon in Greenwich Village en dat is echt moeite waard. Het eten en drinken was voortreffelijken men had zelfs een bakkerij onder in het gewelf.Kijk maar eens op http://www.blueribbonrestaurants.com.

Terwijl Jef en Irene lopend naar huis gingen, pakte ik (Michael dus) samen met de overige dames maar de taxi. Konden we lekker op tijd ons bedje in :-)........weltrusten dus.

Groetjes en tot snel

Michael

En ik kwam dus een paar uur later thuis. Irene en ik waren nog niet moe en hebben nog een flinke avondwandeling gemaakt. Onderweg nog even bij een kerk gestopt, waar een koor een mini-concert gaaf, een kippenvel momentje in de drukste stad van de wereld. Daarna ff koffie halen bij Starbucks, en door naar Times Square. Daar genoten van de indrukwekkende lichtreclames, en geniet mee zou ik zeggen! (kijk ff bij de fotos!)

Slaap lekker allemaal, of beter: Goedemorgen daar

Jef

Toch mooi weer, vandaag down town Hop on Hop off tour

Dag lieve volgers uit NL/BE/DLD,

Het is nu net twaalf uur s'nachts geweest en heb net weer alle foto's (en uiteraard waren het er weer veel hahahaha) op de pc gezet. Ideaal dat Netbookje (F. bedankt;) )! Vandaag waren sommige van ons de dag erg vroeg begonnen, Jef was er al om 6 uur uit en is al snel bij Starbucks zijn eerste bakje koffie gaan doen en dat terwijl ik nog uitgeteld in mijn bedje lag......heerlijk. Iedereen had goed geslapen, maar dat kon ook niet anders met die vermoeidheid.

We zjin gaan ontbijten en heel toevallig in hetzelfde restaurant waar Jef en ik in 2009 ook al zijn geweest (zal toch goed geweest zijn). Hierna zijn we naar Planet Hollywood gegaan om de vouchers om te wissel voor tickets voor de City Sights (de blauwe dubbeldekkers) en zijn we begonnen aan onze Down Town tour. We hebben ons laten brengen naar Battery Park en zijn daar te voet verder gegaan. Wandelingetje door het park, naar het pas opnieuw geopend Amsterdam Pavilion. hier hebben we een heerlijke koffie op en heb ik nog even staan kletsen met wat landgenoten. Daarna zijn we via Broadway richting Trinity Church gelopen en vandaar uit richting Wall Street. Uiteraard even bij de Bull stil gestaan en Trinity Church was uiteraard zeer indrukwekkend, het pak van de omgekomen brandweerman, de foto's, de beertjes etc etc. Het doet je weer even laten nadenken aan 11 september 2001, om stil van te worden.......

Van hier uit zijn we via Wall Street verder gelopen naar SeaPort ofwel Pier 17 en hebben daar gegeten met het uitzicht op de Brooklyn Bridge. Na deze heerlijke lunch zijn we via Fulton Market verder gelopen richting Ground Zero, waarbij een toren al ongeveer 25 verdiepingen heeft. Hierna zijn we lekker uitgebreid gaan shoppen bij Century 21 :-). Hierna de bus richting Rockefeller Plaza gepakt, want het was rond 17.00 uur en droog, dus een mooi moment om naar Top of the Rocks te gaan en misschien een mooie zonsondergang te pakken. Maar eerst een heerlijke prosecco en/of cocktail en dan de toren in. Omdat het erg lekker weer was en wij niet wisten wat de rest van de week ons ging brengen zijn we gelijk doorgegaan met de zgn Night Tour welke ons ook door Brooklyn voerde. Leuke tour, maar foto's nemen in het donker vanuit een rijdende bus....tja dat wil voor mij nog wel eens frustrerend zijn.....ach whatever ;-).

Hierna zijn we nog een hapje wezen eten ergens op 8 Avn. Iedereen ligt hier net lekker te slapen en ik zie op de laptop dat in bij jullie alweer de eerste mensen aan het opstaan zijn......goedemorgen dus:-). Ik ga afsluiten en jullie zien morgen wel weer het vervolg.......

Groetjes en weltrusten en/of werkze!!