jemi073.reismee.nl

Toch mooi weer, vandaag down town Hop on Hop off tour

Dag lieve volgers uit NL/BE/DLD,

Het is nu net twaalf uur s'nachts geweest en heb net weer alle foto's (en uiteraard waren het er weer veel hahahaha) op de pc gezet. Ideaal dat Netbookje (F. bedankt;) )! Vandaag waren sommige van ons de dag erg vroeg begonnen, Jef was er al om 6 uur uit en is al snel bij Starbucks zijn eerste bakje koffie gaan doen en dat terwijl ik nog uitgeteld in mijn bedje lag......heerlijk. Iedereen had goed geslapen, maar dat kon ook niet anders met die vermoeidheid.

We zjin gaan ontbijten en heel toevallig in hetzelfde restaurant waar Jef en ik in 2009 ook al zijn geweest (zal toch goed geweest zijn). Hierna zijn we naar Planet Hollywood gegaan om de vouchers om te wissel voor tickets voor de City Sights (de blauwe dubbeldekkers) en zijn we begonnen aan onze Down Town tour. We hebben ons laten brengen naar Battery Park en zijn daar te voet verder gegaan. Wandelingetje door het park, naar het pas opnieuw geopend Amsterdam Pavilion. hier hebben we een heerlijke koffie op en heb ik nog even staan kletsen met wat landgenoten. Daarna zijn we via Broadway richting Trinity Church gelopen en vandaar uit richting Wall Street. Uiteraard even bij de Bull stil gestaan en Trinity Church was uiteraard zeer indrukwekkend, het pak van de omgekomen brandweerman, de foto's, de beertjes etc etc. Het doet je weer even laten nadenken aan 11 september 2001, om stil van te worden.......

Van hier uit zijn we via Wall Street verder gelopen naar SeaPort ofwel Pier 17 en hebben daar gegeten met het uitzicht op de Brooklyn Bridge. Na deze heerlijke lunch zijn we via Fulton Market verder gelopen richting Ground Zero, waarbij een toren al ongeveer 25 verdiepingen heeft. Hierna zijn we lekker uitgebreid gaan shoppen bij Century 21 :-). Hierna de bus richting Rockefeller Plaza gepakt, want het was rond 17.00 uur en droog, dus een mooi moment om naar Top of the Rocks te gaan en misschien een mooie zonsondergang te pakken. Maar eerst een heerlijke prosecco en/of cocktail en dan de toren in. Omdat het erg lekker weer was en wij niet wisten wat de rest van de week ons ging brengen zijn we gelijk doorgegaan met de zgn Night Tour welke ons ook door Brooklyn voerde. Leuke tour, maar foto's nemen in het donker vanuit een rijdende bus....tja dat wil voor mij nog wel eens frustrerend zijn.....ach whatever ;-).

Hierna zijn we nog een hapje wezen eten ergens op 8 Avn. Iedereen ligt hier net lekker te slapen en ik zie op de laptop dat in bij jullie alweer de eerste mensen aan het opstaan zijn......goedemorgen dus:-). Ik ga afsluiten en jullie zien morgen wel weer het vervolg.......

Groetjes en weltrusten en/of werkze!!

Michael

Reacties

Reacties

Peter

Wel vroeg ja. Ik zie wel dat jullie het naar je zin hebben. Zo doorgaan. Ik ga weer wel werken.

Groetjes Peter

jopie

Wat 'n drukke agenda!!Maar daar hebben jullie geen last van ha ha ha .

Marcel

Heerlijk toch he zo'n citytrip....weet nu als ik het zo lees waarom ik zo verslaafd ben aan steden bezoeken, zoveel te zien en te doen....moet denk ik ook maar eens naar NY :-)
Jullie zijn goed bezig wat ik uit het verhaal opmaak....enne Jef lekkere he die Starbucks, waarom hebben ze die hier gewoon niet om de hoek van je huis zitten :-)

Veel plezier weer!
x Marcel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!